dinsdag 31 augustus 2010

de eerste werkzomer (juli-aug 2010): een terugblik

Misschien kunnen we bij de terugblik op de voorbije werkzomer eens niet op het huis scherpstellen? Er komen nog afleveringen genoeg en wat meer is: vanaf deze aflevering meer in real-time. Wat dat gaat doen met de spankracht van de afleveringen zullen we wel zien... Maar nu, lichten uit en schijnwerpers aan.

Marie
Het is niet makkelijk ouders te hebben die niets liever doen dan in een godvergeten gat op een berg gaan zitten, die vriendelijk eisen dat je meegaat om bergop-bergaf in cirkeltjes te lopen en, wat meer is, die het laatste jaar alleen maar aan dat oude huis denken. Nu valt dat laatste wel mee, als ze werken moet ik tenminste niet mee gaan wandelen...
Gelukkig is er Chipie om te knuffelen, mijn eigen klimtouwen in de wei, papa om af en toe boos op te zijn en, ja, bij gebrek aan een echt zwembad...

De Berg of "la Butte"
Daarvoor doen we het én voor onszelf én voor de goede lucht én de mensen die er wonen én de geitenkaas van Le Du én zoveel meer

De vrienden.
Wat zouden we gedaan hebben zonder hen? Ik zou het echt niet weten... Onze wijnkelder zou meer volle dan lege flessen bevatten, dat staat vast, maar wat ben je met een volle wijnkelder? Maar ik ga stoppen voor ik dingen zeg waar ik later spijt van krijg.

Om de zomer passend af te sluiten:

Kaat, Koen, Klara, Luc, Leen, Sander, Wout, Bea, Tom, Mireille, Gustavo, Rafel(ito), Nach(it)o, Marc, Danny en Trees, voor jullie zingen wij in koor:

"Ik ze-gu'geen vaa-rwel, m'n vriend, drazie'nwelkander wee-eer...
 op school, café of op het werk, dra zien welkander weer!"

...en nu ga ik een potje huilen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten